Helgen som gått..

I lördags åkte vi upp till Stockholm och firade Emma som fyller 25 år! Stort GRATTIS!
Mari var snäll och tog hand om hundarna så istället för att trängas i Emmas tvårummare fick dom vara på Laddas hundkalas..(hon fyllde 2 år i lördags)  Där blev dom väl omhändertagna och gick långpromenader och åt ben ;) Tack!
Hämtade dom på kvällen och vad möter oss när vi kommer hem...jo en stor lapp på ytterdörren att ikväll ska våra glada grannar ha FEST..ehh varning för hög musik...!
Jojo tyvärr vet jag alltför väl hur deras fester brukar vara ..osh så även denna gång.. så mycket sömn blev det inte inatt heller. När jag skulle åka på tävlingen till Katrineholm tidigt på morgonen..DÅ gick deras gäster hem..:((
Dessutom ställde vi ju fram klockan till sommartid,så tidig morgon blev det när vi hade samling redan kl.8.

Vädret var fint och planerna likaså så det fanns inget att klaga på. Vi var 12 hundar som kom till start och Kelly lottades till nr 4. Sittande i grupp gick bra och hon fick 10. Sedan på platsen blev det strul...med ett väldans liv på parkeringen med hundar som skällde och nr 1 blev rädd och for upp o skällde till. det blev för mycket för Kelly som tyvärr satte sej spikrakt upp för att se vad som stod på..betyg 0 var ett faktum. När vi sedan körde programmet så märkte jag ganska snart att hon inte var riktigt med. Det blev många DKn  och betygen därefter.. Det var inte Kellys dag helt enkelt.. men vi kommer igen ;).. Stort Grattis till Åsa o Dotty som vann tävlingen på fina 314 poäng!
Jättegrattis till Lena o Gubben som kom 2:a på fina 292,5 poäng och därmed höjde SM poängen! Nu är dom på G!!
Det var en jättebra anordnad tävling med en bra tävlingsledare och trevliga funktionärer o domare! Tack!
Vi hade en trevlig dag och träffade många kompisar.

Kommentarer
Postat av: Emma

har du ocå vovve =) Läs min blogg..där skriver jag bla. om min hund o papegoja =)

2008-04-01 @ 09:04:36
URL: http://petersson84.blogg.se
Postat av: Katarina

Roligt att träffas i helgen på tävlingen. Du har rätt inställning till tävlandet. Är glad även om det inte lyckades helt. Kelly var inte i form, men då har ni något att se framemot till nästa tävling, då kommer Kelly att visa sitt bästa!
Hoppas vi ses snart igen. Du får väl sparka ut mig på lydnadsplanen.
Kram
Katarina

2008-04-01 @ 18:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0