Disciplinerade hundar:)

Ikväll när vi var ute och tränade markeringar o dirigeringar med tennisracket och bollar här hemma på gärdet ...Kommer ett gäng utländska  "ungdomar"  varav två släpandes efter ett par pitbull liknande hundar...Ojojoj känner hur jag själv stelnar till då jag har en stor respekt för dessa raser ;( dessutom brukar ju inte killarna ha någon större koll heller utan tycker deras hundar är tuffa när dom gör utfall ;(.När jag ser att dom är på väg åt  vårt håll så sätter jag mina hundar bakom mej..utifall dom inte skulle orka hålla i dom eller få för sej att släppa fram dom :o Nu går det bra och deras hundar visar ingen aggressivitet utan dom stretar förbi..och killarna blir mäkta imponerade att jag hade sådana disciplinerade hundar och undrar hur i hela världen jag fått sån pli på dom?? Frågan sen blir..har dom fått mycket stryk??? Jag svarar med ett leende och visar upp en tennisboll och en näve godis jag hade i fickan. och säger att det är bara att träna ; )) Ni skulle sett deras min!! Dom fortsätter en bit bort där dom sätter sej med sina hundar och tittar på när vi fortsätter träna.  Kan ju alltid hoppas att dom fick lite att tänka på och börja belöna o aktivera sina hundar lite mer. Ofta är det ju faktiskt inte hundarna det är fel på. Träningen då..njaa den gick väl i i ärligehts namn inte bra..men motion fick dom så det räckte gott o väl. Det blir chuck-it nästa gång jag tränar själv igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0