Sök och blåbärsplockning

Idag på eftermiddagen åkte vi ut i skogen (mor o jag o hundarna) och plockade blåbär och la ett stort sök åt Kelly.
La ut 9 dummys på sök och Kelly jobbade bra. När hon var ute och sökte efter den 6:e så kallade jag in henne och kastade en markering åt andra hållet. Detta för att jag märkt att hon inte riktigt vill lyssna på inkallningssignalen när hon jobbar självständigt...hon är såå envis och ska prompt ha med sej något in. Därför kastar jag en markering så hon ska förknippa det med något positivt fast hon blir avbruten. Därerfter får hon fortsätta att jobba på söket igen. När det var en dummy kvar så satte jag henne och gick ut och kastade den som en markering i sökområdet ...allt för att stärka hennes självförtroende inför B-provens jobbiga sök på dummys ;) Cosy fick ta det lugnt och äta blåbär idag :)

 
Cosy poserar i nya modet och äter blåbär :)
Klicka på bilden för att visa i större format...och klicka igen för att stänga bilden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0