Vattendirigeringar o markering

Idag har vi varit och tränat långa vattendirigeringar och markeringar. Det blev MYCKET simning idag och bägge var kanonduktiga! Kelly har verkligen vuxit och blivit stabil o säker att ta tecken i vatten..även på mycket långt avstånd. Känns tryggt inför jaktproven. Cosy går oxå bra men har en förmåga att ibland jaga upp sej..när det inte går som hon tänkt och chansar gärna istället för att TITTA vilket tecken jag visar. Ett par härliga timmar hade vi vid sjön. Lurade med mamma så jag slapp åka själv utifall jag skulle gå ner mej ;)

Fick avbryta uppdateringen av bloggen eftersom ett åskoväder brakade löst !...det kom en hel del regn oxå vilket verkligen behövs!
En liten uppdatering jag glömde..Nu är 8 stycken av Kellys 9 valpar röntgade och alla fria både på höfter o armbågar.
Det känns väldigt skönt! Så nu håller vi tummarna att även den 9:onde är fri.
Duktiga Kelly som lämnar så friska o duktiga valpar!


nedan lite foton från dagens träning

Kelly var helt vild idag!

Cosy var oxå lite galen....av glädje!

Cosy har landat..i vattnet!

Kelly på väg mot bollen..
Mer foton finns snart att se på Picasa webalbum under vattenträning
http://picasaweb.google.com/Labbetjejerna?pli=1

Kommentarer
Postat av: Meril

Grattis till de 8 friröntgade "valparna". Kul att Kelly går så fint. Cosy tar man för givet att hon alltid ska sköta sig från sin bästa sida. De "gamla" duktiga hundarna skämmer bort oss 2-beningar.

Sköt om dig! Meril.

2008-08-05 @ 20:21:31
URL: http://www.merilshundar.sida.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0