Lydnadsträning o veterinärbesök

Igår kväll körde jag första passet lydnad med Cosy på mycket länge! Ojj vad bra hon gick! Det fanns inte mycket att klaga på och lyckligare hund får man leta efter. Hon hoppade och snurrade av glädje när hon fick se konerna :)) Tur att det kändes så här bra..eftersom det bara är 1 1/2 vecka kvar till SM....inte så mycket att göra åt nu om det inte hade fungerat. Ikväll ska vi försöka köra ett pass med kommendering oxå så får vi se hur mycket tjuvstarter det blir...om hon är lika laddad.
I dag har jag varit till veterinären med Kelly och dragit ut en tand som hon slagit av. Upptäckte det  när vi var och vaccinerade mot kennelhosta nyligen Hmm så nu är Kelly en tand fattigare och jag drygt 1300 kr fattigare :(
Så där rök skattepengarna på direkten :( Dessutom måste jag lämna in bilen på lagning som jag helt glömt..blev bara så lycklig att jag inte behövde besikta om vid besiktningen (glömde läsa besiktningspappret att den faktiskt blev underkänd och felen måste åtgärdas snarast. :( trodde det räckte att fixa innan nästa besiktning. Så nu blir det till att byta bromsbelägg  fram. Som tur var hade verkstan tid att fixa det redan på torsdag. Phuu.

Idag har jag anmält Cosy  till Bruks SM 2008! Så nu håller vi alla tummar o tassar för att poängen räcker!!..
men då får vi nog även ta hjälp av högre makter ;..men jag måste ju ialla fall chansa annars grämer jag ihjäl mej om poängen skulle räckt!

Hej hopp :))
image126

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0