Vattenträning

I kväll var vi iväg och tränade vatten med hundarna. Hämtade upp Mari och hennes Tassa o Ladda och så bar det av.
Började med att slå ut tennisbollar med chuck it till ett stort sök som var mestadels på vattnet bland näckrosor men även efter strandkanten och på land på andra sidan. Sedan gick vi längre bort efter sjön och ställde oss på var sida om en vik och kastade markeringar åt varann, Cosy fick börja med en dubbelmarkering,första gick bra men strul på nr 2...grr. En del får jag ta på mej själv eftersom jag skickade henne slarvigt. Gjorde om samma markeringar direkt och nu gick det bra. Efter att alla hundar fått sin dubbelmarkering. så fick Cosy,Ladda o Tassa hämta varsin lång dirigering på några av sökbollarna som drivit långt iväg..Cosy strula lite här oxå..(mitt fel igen) så hon fick bakläxa och hämta en till som gick bra. Kelly o Tassa var jätteduktiga!  Sedan fick dom även hämta en dirigering och simma utefter strandkanten. Det gick bra. Så fick Ladda,Tassa o Kelly börja sitt sökarbete.Dom var duktiga och sökte fint både på land o vatten! Cosy fick några dirigeringar  till som gick fint, så mycket simträning blev det. Kelly var verkligen jätteduktig idag träningen igenom..känns nästan som att jag anmält fel hund till Lag SM!? men å andra sidan vet jag att Cosy har mer rutin och alltid skärper sej när det är tävling. Men det ska bli skoj att starta Kelly på jaktprov i augusti :))

Mina härliga tjejer!!

Kommentarer
Postat av: Lena & Gubben

Låter härligt med vatten arbete så här i värmen.Håller med dig om att Cosy är en riktig hejare på att skärpa till sig på tävlingar,vilken tävlings tjej !!

Kramar från oss

2008-06-30 @ 10:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0