Söktävling i Avesta

i lördags var det dax igen att tävla sök. Den här gången bar det av till Avesta Bk. Det blev till att gå upp tidigt i ottan för att hinna dit till samlingen kl. 7.00. Jag var dock där i god tid..det gick mycket fortare att åka dit än jag trodde ..lite typiskt mej ;( Den här gången fick vi börja med söket. Vi var 7 startande och vi lottades till nr 5. Efter en stunds väntan ute i skogen med lite fika och trevligt hundsnack med de andra tävlande så var det vår tur. Cosy gick inte lika bra  idag..o gjorde för stora slag och tog en figge ganska så långt bort. Hon hittade dock alla sina tre figuranter men domarna var "hårda" ;) i sin bedömning och drog ner betyget till 7,5. främst för ett lite tveksamt påvis ( det får jag ta på mej...) och sedan tyckte dom hon var olydig..;)..hmm min lydiga lilla prinsessa.. (skämt åsido..jag håller med..men baara lite) trots det blygsamma betyget valde jag att fortsätta tävlingen som träning inför nästa helg. Annars var det en trevlig sökruta som var ganska tungsprungen och krävande. Så vi åkte tillbaka till klubben där vi först la platsliggning med skott innan lydnaden. Hon gjorde en riktigt bra lydnad med 266 poäng i snitt trots ett lite dåligt framåtsändande. Så jag var jättenöjd! Sedan avslutade vi med uppletande där hon jobbade jättebra men tyvärr hade otur med vinden som snurrade så fast hon sökte av hela rutan så hittade hon bara två föremål.  Så det blev en 6:a i betyg. Känns ändå bra att hon jobbade så fint. Slutsumman på tävlingen blev 521,5 poäng Godkänd och en 2:a placering efter Sören o Ludde som vann på  ca 550 poäng o fick cert. GRATTIS till er! Det blev en lång dag och vi var inte hemma förrän kl.18. Jag som skulle se Eurovision song contest somnade i soffan flera gånger ;)
Idag söndag har vi bara tagit det lugnt och firat mors dag! Skönt! Tack mina härliga "ungar" jag älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0