Träning..träning

Träning..träning..o ryggen värker.. Hmm, men jag knaprar lite värktabletter så går det nog bra. Det börjar bli lite mycket känner jag..med allt som ska fixas och tiden går såå fort. Bara lite drygt en månad kvar så är det Lydnads SM på Öland. Innan dess hoppas jag även hinna med några söktävlingar för att in i det sista försöka höja våra resultat för att komma med på bruks SM. Det skulle var en dröm om vi skulle lyckas kvala in :) Vet att det blir väldigt tufft , men försöker man inte så kan man definitivt inte lyckas heller. Ingenting är omöjligt..vet att Cosy har kapacitet men det är mycket som ska stämma på en o samma dag :) Jaja man är ju lite GALEN men skoj är det :)

I söndags tränade vi vattendirigeringar mot mål. Det gick bra och blev ett rejält konditionspass :) Några filmer från träningen finns på hemsidan.

I tisdags var det walk up träning på Rosöga för Lena o Sören med Cosy. Gick väl sådär tycker jag..märks att Cosy var lite ringrostig att träna i grupp och koncentrationen var inte på topp.Men det kommer att bli bättre...

I onsdags var det sökträning med gänget i Strängnäs.Cosy gick ok..var dock väldigt het och drog iväg ett stort slag på första skicket och tog andra figgen som låg på ca 75 meter. Sedan lugnade hon sej och gick bättre. Bra markeringar på dold låda och på figge i stängd soptunna. Bra jobbat!
Sedan blev vi kommenderade igenom brukslydnaden och det kändes bra! Hon var pigg o glad (som vanligt) lite väl het på krypet och låg på före så det var lite problem med vänstersvängen..haha men jag vet varför så det ska vi fixa :) Avslutade sedan med ett uppletande som gick KANON!

Idag har vi tränat lydnad med Lena. Började med gruppmomenten som gick bra.Så fick Cosy ligga i bilen en stund medan jag körde igenom Lena o Gubben. Det gick jättebra! Dom blir farliga på SM;) Sedan körde Lena igenom oss. Cosy gick oxå riktigt bra! Är pigg o glad och man märker inte av någon tempominskning trots värmen ;)) hehe men tungan blir lång. Det vi ska peta lite mer i framöver är "gå runten" (lite trampig) och sedan jobba på fjärret som hon har kunnat bättre (men jag har i ärlighetens namn inte underhållit det som jag borde ha gjort.)

 Det första röntgenresultatet på Kellys valpar har kommit. Det är "Maja" Searover Kellys No Limit som är röntgad  med B höfter o UA på armbågarna. Skönt! Håller tummarna för fortsatt fina resultat på resten av kullen :)

Kelly har börjat löpa. Lite tidigare än jag räknat med ,men bra inför höstens jaktprov mm

Kommentarer
Postat av: Lena & Gubben

Hoppas ryggen känns bättre nu.Ja visst går tiden fort nu & vi håller tummarna för att ni kvalar in på Bruks SM:et,är säker på att ni fixar det.
Ha det gott i värmen / Kram från oss

2008-05-09 @ 14:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0