Årets sista tävling

I helgen har vi varit i Stockholm och Cosy har gjort sin sista tävling för året i Nacka Cup. En jättetrevlig tävling med trevliga funktionärer och ett gigantiskt prisbord. Tyvärr var inte underlaget det bästa..enligt Cosys mening....blött o äckligt och då kan ju inte en liten primadonna slå ner rumpan snabbt..utan det tog väldigt lång tid..;) för att inte tala om att man till råga på allt ska lägga sej i skiten...! Nåja en gång totalvägrade hon och det var på "dumrutan" där hon körde stå sitt stå. var betydligt bättre tyckte hon.. Sedan på inkallningen fick jag lägga till ett dk för att hon skulle lägga sej under en viss protest...typ..vaddå lägga sej HÄR?? Om man bortser från detta så skötte hon sej bra och vann sin grupp och gick vidare till final i Nacka Cup där alla gruppvinnare möttes. Skoj var att Mona o Alfred vann andra elitgruppen och sedan kom 3:a i finalen:)) Stort Grattis till er!!  Det såg jättefint ut! Själva kom vi 6:a  och jag är nöjd med Cosys insats! Vi fick ihop 132 poäng av 160 möjliga. Det som drog ner mest var fria följet som var lite svajjigt men sen gick det bättre o bättre. Momenten var två obligatoriska fritt följ och inkallning och sedan hade jag valt vittringsprovet och fjärret. I finalen dömde 4 domare tillsammans.
Skoj var att Emma var med och hejjade på oss! Tur var det så jag fick hjälp att bära alla priser till bilen ;) Sedan åkte vi hem till Emma och firade lite med god mat och så sov vi över där för att sedan åka på en liten shoppingrunda idag!

Vilket prisbord!
Som 6:e pristagare fick vi ett halvt bord...bland annat 15 kg hundmat,massor med ben i olika varianter, en bok,reflexväst,jacka från Pro Plan,choklad,presentkort mm helt otroligt! Stort TACK till Nacka Bk!!





Två primadonnor!

Gruppmoment elit B

Jag o Cosy

Kommentarer
Postat av: Susy

Återigen GRATTIS! Åh vad jag skrattar när jag ser hur planen ser ut på kortet, stackars våra fyrfotingar som skulle jobba i den sörjan..../Kram Susy

2008-12-01 @ 06:14:39
Postat av: Cia

Grattis! Och det glädjer mig lite att det inte bara är jag som har en primadonna....



Cia

2008-12-01 @ 16:52:25
URL: http://ciasblogg.blogspot.com/
Postat av: Catrin

Hej!

Länge sen jag kikade in här. Grattis till dina framgångar med hundarna. Ni är superduktiga... Får man haka på nån gång när ni sticker ut och jakttränar?

Ha det så gott!

2008-12-01 @ 21:59:39
Postat av: eMMa

Jättekul att vara med mamsen, följer gärna med fler ggr men då med lite mer kläder kanske! haha Alltid lika kul när du är här, tack för en mysig helg!! Kraaaaam

2008-12-06 @ 12:26:24
URL: http://emmaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0