Regn regn regn..

Fy vad trist väder det varit ett par dagar.. regn regn regn och igår även halv storm. Usch o fy för sånt här höstrusk!
Igår jakttränade vi och det dröjde inte länge innan regnet öste ner. det blev mycket skjutande med apportkastaren och det tränades långa markeringar o dirigeringar i lite kuperad terräng. Väldigt nyttigt! Det var Kelly som fick träna idag och det var med blandat resultat.Började bra men sen blev det en hel del strul , men det redde upp sej och sista övningarna gick strålande! Lilla gumman. Det var längesedan vi tränade så jag kan förstå att allt inte fungerade prickfritt idag..och jag blir mest arg på mej själv att jag pressade henne för mycket :(  att jag inte kan ge mej när jag ser att det blir för svårt..grr, men jag har en plan hur jag ska lägga upp träningen framöver ;) och fy vad blöta vi blev!! det tog lång tid innan man tinade upp när vi kom hem och ALLT var blött! Det var skönt att krypa upp i soffan med en filt och tända en massa ljus!

Idag har Cosy fått en genomkörare inför helgens lydnadstävling. Hon gick BRA och var lika pigg o glad som vanligt! Härligt!! men inte ens idag kunde vi få klara oss utan regn,dock inte lika häftigt som igår det kom när vi var klara som tur var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0