Lite blandat

Igår var vi ute hemma i "min" skog och tränade tillsammans med Yvonne o Alli. Vi började med att lägga ut ett stort sök med 15 dummys. Men innan hundarna fick börja söka så kastade vi markeringar. Det blev lite halvdolda kast i skogen,och ibland med dold kastare. Alli fick först två enkla för att sedan lägga ihop till en dubbel. Det var lite knepig kuperad terräng men Alli skötte sej bra! Cosy o Kelly  fick dubbelmarkeringar på samma plats. Det som ställde till det lite var när ena markeringen kom på andra sidan en stig efter att det kastats innan stigen först. Här hade dom lite svårt att ta sej över först men sen gick det bra. Söket fick Alli börja och jobba och sedan fick hon träna på att jag skickade Kelly när hon var på väg in med en dummy och även  sitta passiv när Kelly jobbade. Bägge var duktiga! När det var två stycken kvar så kastade vi lite markeringar igen innan Kelly fick söka igen. När hon hämtat en fick Cosy söka efter den sista.

När jag surfade runt hittade jag den här sidan med fina foton från bruks SM :)  bland annat på Cosy på söket. Kul!
http://bosetti.se/


..osh så dagens foto..

Kommentarer
Postat av: Jill

Grattis till fina framgångar på lydnadsplan!

Kameran ser ut at att fungera finfint :)

Härliga bilder!

Ses kanske på jaktmästerskapet?

Ha det bra!

Kram

Jill

2008-10-15 @ 10:47:24
URL: http://www.jaktlabrador.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0