Jaktträning inför RM

Idag har båda hundarna fått sej en riktig genomkörare i apporterings träning....iallafall Cosy. Det var en underbar höstdag och vi njöt i fulla drag...tänk om dom där usla myggorna kunde hållit sej borta helt så hade det varit perfekt. Vi tränade olika övningar både på land o vatten och jag är nöjd med Cosys arbete. Inte för att det var helt perfekt,men inga stora fadäser så jag tycker det känns helt ok inför helgen. Kelly var oxå duktig och riktigt sprudlade av arbetsglädje :)) är riktigt imponerad av henne att hon trots sin höga fart håller huvudet kallt och näsan på ;) man blir lycklig i hela kroppen och kommer på mej själv att småle när jag tittar på henne....ojj vad kul det är att träna hund!!

Vi åker upp till Hofors och Retriever Mästerskapet redan imorgon och sover på vandrarhem ett par nätter.
Nästa äventyr väntar så håll tummarna igen ;)
Målet är att ta oss vidare till finalen på söndag men det är minst sagt tufft motstånd...men vi ska kämpa!
36 hundar kommer till start på lördagen, vet dock inte hur många som går vidare till final....kanske 10-12?

Trevlig helg!  o Lycka till Mari som ska springa själv o tävla på söndag ;))  go gogo! Jag håller tummarna!

Cosy o Kelly

Kommentarer
Postat av: Patrik

Lycka till.

2008-09-27 @ 07:04:44
URL: http://juniocola.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0