Lydnadsträning

Idag åkte jag upp till Balsta o tränade lydnad med båda hundarna...inser att det är hög tid att börja träna nu när PM för tävlingar trillat ner i brevlådan. Ställde upp en elitbana och började med Cosy. Hon var överlycklig!! ...och skuttade och for!! Ja vad säger man..träningen gick kanon! Hon är för härlig!
Så var det Kellys tur. Hon var oxå lycklig men det märks ganska tydligt att inte elitmomenten är helt  befästa!  det som krånglade  var  "gå runten" o hon envisades med att sätta sej på ställandet..blixtsnabbt slog hon ner rumpan... så här tog träningen tid ,men sedan fungerade det flera gånger efter varandra. Så jag hoppas hon lärde sej. Annars gjorde hon alla moment bra, så jag ska inte klaga ;) Nu ska jag försöka träna lite lydnad varje dag fram till tävlingen. och försöka hinna träna lite gruppmoment med andra hundar oxå.
..men det är mycket nu med födelsedagar, jakter mm så tiden bara rinner iväg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0