Lydnadsträning

Idag beslöt jag mej för att träna lite lydnad med hundarna.Så jag åkte till Balsta på eftermiddagen. Började med att köra igenom Cosy i samtliga moment förutom hoppet och så vittringen som jag faktiskt glömde ;) Cosy var riktigt på hugget och det är en fröjd att träna med henne :)) ..man blir glad ända in i hjärtat :) Även om det blir lite fel ibland så är hon lika glad.som tex när jag tyckte hon fuskade lite på inkallningen med stå o ligg och inte tvärnitade som hon kan utan skuttade ett par extra skutt. Säger bara åt henne att nu fuskade du allt..spring tillbaka så gör vi om..Hon blir jätteglad :)) och snurrar tillbaka och gör piruetter till startplatsen för att sedan skärpa till sej och göra en perfekt inkallning :))..och DÅ får hon naturligtvis bollen som belöning och hon rusar runt sina ärevärv! Hon är för söt!
Jaja ..jag skrev visserligen igår att jag inte tränade så mycket med Kelly :o men hon fick ett pass hon oxå idag. Ojj vad glad hon blev! Även hon gick bra! De momenten som strulade på tävlingen sist gick hur bra som helst idag vilket känns skönt. När jag tränat klart kom Mari med Ladda och körde ett snabbt pass med henne innan vi gick en promenad som avslutning.  Passade på att fota lite i det fina vädret...

Cosy in action!





Cosy i sändande till kon och sedan till rutan...
                                                                                                    

Kelly leker med bollen

Kelly i rutan

Kelly godingen!

Mari o Ladda

Ladda..undrar vad ska vi göra nu matte ?

Ladda bus..har snott tuppen ur min ryggsäck ;)..hehe hann knappt få med henne på bild ;)

Ladda sitter fint!

HA DET GOTT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0