Näpp..

Näpp..vi lyckades inte höja kvalpoängen till SM i bruks idag. Men vi gjorde ett gott försök i värmen. Vi var 7 elithundar av 10 anmälda som kom till start. Vi lottades i 2 grupper där nr 1-3 började i skogen med söket och 4-7 stannade kvar på klubben och körde sin lydnad och platsliggningen. Jag drog startnummer 5. Tyvärr gjorde Cosy en dålig lydnad och jag tror det var den sämsta nånsin utan att 0:a något moment.Men sedan gjorde hon ett kanonsök i värmen på en ganska så tuff bana som var risig och bergig. men ojj vad hon kämpade min prinsessa :)) och belönades oxå med en dubbel 10:a av domarna. Efter sökarbetet letade vi oss fram till en sjö i närheten där Cosy och Kelly kunde svalka sej.  Efter en stunds vila var det så dax för uppletande. Kumla har en ganska svår uppletande ruta med högt blåbärsris och pors. Cosy jobbade helt ok och hittade 3 föremål. Ingen av elithundarna som var kvar hittade mer än 3.
Så summan av kardemumman blev...562,5 poäng som vi vann på och fick cert :))  Hennes kämpainsats på sökarbetet är vad som överväger dagen och jag är jättenöjd min goa lilla hund !
Tack till kumla BK för en bra arrangerad tävling och en trevlig dag!

Väntar på att få starta söket :)

Skönt att få svalka sej med ett bad efter det varma skogsarbetet

Härligt att simma i vågorna!

Kommentarer
Postat av: Katarina & Ella

Stort Grattis till vinsten och certet!!!

Glad sommar!

2009-06-29 @ 13:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0