Helgen och uppletandeträning

En liten kort rapport från helgen. I lördags var jag först o tittade på när Mari o Ladda tävlade lydnad på EBK. Det gick bra och dom fick ett 1:a pris i elitklass på fina 280 poäng. Härligt! Stort Grattis till er! Sedan på eftermiddan var jag ut till Kolstugan och valparna o Kelly igen. Dom är för härliga allihop! Tog förståss lite foton igen..ett par smakprov här..fler finns på hemsidan..
Hanarna Hb,Vb o rygg snart 6 veckor
Här är de tre pojkarna..hb,vb och rygg


Timmy o valparna



Idag har jag tränat uppletande med Cosy.. märker att hon är ringrostig och vi behöver lägga ner mer träning på detta. Hon hade svårt att känna vittringen av ett skohorn i hårdplast..vet att hon haft svårt med det tidigare så tydligen ger det inte mycket vittring...sen tycker jag att hon missar att söka av närområdet..att gå på djupet och jobba är inga problem. Ett stort plus i kanten är att hon inte bryr sej ett dugg om levande vilt.. När jag vallar av rutan så blir jag nästan påsprungen av två rådjur..och på sin väg så har dom sprungit precis förbi nosen på Cosy som sitter lös och väntar bakom en stor sten :)) När hon sedan söker visar hon ingen reaktion alls där rådjuren sprungit!  Duktig tös!!..annars borde ju rådjuren vara intressantare än hockypuckar och skohorn!! ;)




Nu ska jag göra smörgåstårta som jag ska ta med till Emma imorgon när hon fyller år!
Tack o hej!

Kommentarer
Postat av: Cia

Skål, skumpan o cidern börjar ta slut nu. Hundarna har tränat, Teo har tränat släpspår o är nu anmäld till Vingåker, Mari har diskat hos mig, hon är riktigt duktig, hehe



Kramar Cia,teo,tassa,ladda o marre

2009-04-03 @ 22:51:05
URL: http://ciasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0