Jiihaa lydnadsträning

Idag har vi kört igenom ett ordentligt lydnadspass till Cosys stora lycka! Vi var ett gäng som träffades och hjälpte varann, och det är alltid lika trevligt att hjälpas åt med kommendering och utbyta lite tips och ideér i träningen.Tack Lena som filmade Cosys fria följ och dumrutan! Kanon att kunna titta på hur det ser ut från sidan ;) I det stora hela tycker jag Cosy gick bra förutom lite hjärnsläpp på rutan och apporteringen :o ..men sen körde vi om och då var det inga problem. Det jag är mest nöjd med idag är inkallningen,vittringen och fjärret som hon gjorde riktigt bra!! Dumrutan gick oxå helt ok idag förutom ett par detaljer..(tog balanssteg på ställandet och lyfte en tass på sitt) men i stort var det bra.
Passade även på att träna några brukslydnadsmoment framåtsändandet,skallet och kryp..Haha det gick väl helt ok för att vara årspremiär :) Krypet gick nog bäst!..men nu har jag fått träningsinpiration så NU ska vi sätta igång träningen!

Gubben ligger platt i dumrutan ;)

Gubben o Lena efter en bra genomförd dumruta!

Katarina o Märta i full koncentration.

Anne-Li o Hesslan i fint fritt följ

Anne-Lis söta lilla Biggles!

Kommentarer
Postat av: Lena & Gubben

Tack för en kanonbra träning i dag,kul att filmen gick att se på,ni är så duktiga.Ja nu är det bara att fortsätta träna bruksmomenten,såg fint ut & nu har Cosy övat upp sin stämma.

Kram från trötta oss

2009-03-16 @ 18:38:34
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Katarina

Ja visst var det kul med träningen. Det smittade av sig på mig så jag tränade några minuter i dag också.

Kanske en comback snart, väntar bara på Märtas löp. Skönt att ha något att skylla på, men träna kan vi.

Kram

Katarina, Märta o Rita

2009-03-17 @ 18:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0