Kan man älska sina hundar föör mycket?

Ja hur är det? ;) Kan man älska sina hundar för mycket? Har lite funderingar efter gårdagens A-prov med Kelly. Då jag återigen får acceptera att jag inte har den lydnaden eller ledarskapet som krävs när det hettar till om öronen :) Annars samarbetar vi bra och jag tycker hon lyder mina tecken helt ok på långa avstånd och med olika störningar..men det här att sitta still vid min sida och vänta när det ramlar änder nära det är SVÅRT! Nu gjorde hon väl ingen riktig knallning idag heller, men däremot går hon framåt och flyttar sej vartefter fåglarna faller. Igår sa jag åt henne när den sista fågeln föll ca 15 meter framför..visst hon kanske säkert hade stått kvar där nu oxå men orden bara kom ur min mun...och där slutatade vår tävling! Innan hade hon gjort tre fina apporteringar och det här var den 5:e och sista såten så visst känns det snopet!Hon hade suttit helt ok innan men då föll änderna längre bort och det var lugnare..men samtidigt inser jag att hon inte är tränad för den stadga som krävs..min lilla pussgurka;) Vi får väl se i framtiden om det ev. blir ett A-prov till nästa höst. Det får träningen utvisa och vi har ju ett bra tag att fundera och utvärdera...Kanske stadgan kommer efter hon fått sin 3:edje valpkull?:))
Stort grattis till Wolfgang Ronacher och "Tito" Moormans T Oak som vann och fick CERT!
2:a Kerstin Andersson med "Anki" Justlike Queen Elisabeth som fick 1: pris med CK
3:a Lasse Hedman med "Kelly" Moormans T Hazel som fick 1:a pris med CK
4:a Peter Sävelin och "Tindra" Rockdoves Little Sparkle 1:a pris
5:a Bjarne Holm med "Tiril" Duckstreams Cragganmoore (flat) 1:a pris

Fick ett mail från Tea och Gibson att sökträningen flyter på bra och han är så duktig! Härligt!
nedan en bild på Gibson :))


Kommentarer
Postat av: Kari

Ja visst kan man elske sine hunder for mye - men, men, men, men, ååå som jeg elsker mine hunder ;-)

Så får vi vel bare akseptere at det leder til en viss brist i lederskapet...

2009-11-08 @ 21:12:46
URL: http://www.visterwood.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0