Duktiga "Kellybarn" :)

I går åkte jag med Yvonne när hon skulle starta Alli i öppenklass på Väseprovet i Värmland. Det blev en väldigt trevlig resa och jag fick hejja fram både Alli och Simma till 1:a priser :) Simma och Mikael fick dessutom även HP och Alli fick skyttens pris! Vilket var en stor säck hundmat:) Vilka duktiga hundar! Det var en fröjd att se! Jag blir GLAD i hela kroppen att se Yvonnes och Mikaels fina samspel med sina hundar :) Simma och Mikael gick direkt i första par medans Yvonne och Alli fick vänta länge och startade inte förrän efter lunch. När Alli som fick börja med vattenarbetet skulle köra så hade det blåst upp ännu mer och det var närmare storm..det gick vita gäss på sjön och hon fick verkligen kämpa för att ta sej ut i vågorna till fåglarna. Hon kämpade så jag blev lite tårögd av att se hennes vilja! Så duktig!..men ujj vad det är nervöst att stå vid sidan och titta på;)
Här lite foton från provet..och fler finns i fotoalbumet här.
http://picasaweb.google.com/labbefnatt/JaktprovVase4102009


Glada förstapristagare! Yvonne,Alli o Mikael. (Simma var tyvärr inte inte kvar på provplatsen)


Simma o Mikael


Yvonne o Alli


Kommentarer
Postat av: Mari

Grattis, grattis till Alli o Yvonne, va duktiga ni är



Kramar Hejarklacken



Mari, Tassa o Ladda

2009-10-05 @ 18:18:09
Postat av: Maria

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! till Yvonne o Alli

kram från Stockholmarna

2009-10-06 @ 21:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0