Dubbelchampion!

Vilken fantastisk "liten" hund jag har :))..Kanske är det dax att inse att hon inte är såå liten längre;) På knappt en månad har hon tagit sina sista två 1:a pris i elitklass på B-prov och så i fredags fick hon godkänt på det praktiska provet. Det känns helt fantastiskt men på något sätt samtidigt lite tomt...hmm vad ska vi göra nu då?
Inför det praktiska provet var jag väldigt nervös.Inte för själva jakten men det blir ju ändå något helt annorlunda när man går under bedömning mot på en "vanlig" jakt. Här blev det mycket passivitet och jag tycker hon kändes väldigt stabil så tankarna om att prova på lite A-prov har faktiskt dykt upp i mitt huvud ;)..man kan ju iallafall prova .. Kelly var duktig hela dagen och gjorde flera fina markeringar och lät sej dirigeras och jobbade på fint.Särskilt bra jobbade hon på en dykand där hon fick kämpa en bra stund innan hon lyckades överlista den och smyga sej på den. Härligt att se!
Extra roligt var att även Tassa som gick praktiskt blev godkänd så nu har hon bara ett 1:a pris kvar. Håller tummarna att hon kommer med på det sista provet hon anmält till.
På lördagen var jag och tittade på B-prov i E-tuna, så då fick hundarna sitta i bilen mest hela dagen. Tack snälla Yvonne som tog dom med på en långpromenad upp till samlingen.
Stort Grattis till Trond o Dog (bror till Rockkullens pappa Mason) som vann det internationella A-provet i Katrineholm och fick cert! Grattis även till Inga Lena o Dike (syster till Dog o Mason) som oxå fick excellent.(1:a pris) och så förstås Grattis till Lena o Arron som även dom fick excellent!
På söndagen var jag funkis hela dagen i öppenklassen och la ut söket. Så då fick iallafall jag motion.  Vi klarade oss från regn ända tills det var dax för sista hundarna.men det  slutade snabbt som tur var.



Jag o Kelly efter avslutat praktiskt jaktprov

Stort Grattis till Tina och Mason som tagit en elitetta till!!
Grattis även till Claes och Obix som fått en 2:a i öppenklass,snubblande nära ettan!!


Kommentarer
Postat av: Kari og Ida

GRATTIS!

Med en flott hund - men jeg tror det har noe med eieren å gjöre også ;-) Fantastisk bra jobb du gjör med dine hunder!!

2009-09-14 @ 11:53:48
URL: http://www.visterwood.com
Postat av: Anna o Winna

Stort Grattis!

Åh vad duktiga ni är!

Kram!

2009-09-14 @ 14:13:01
URL: http://winna.cybersite.se
Postat av: Katarina & Ella

Super Duper "morsan", du o din matte ni är för duktiga. Hoppas jag o min matte också blir det en dag : ) STORT GRATTIS!!!

Ella & matte K

2009-09-14 @ 17:04:18
Postat av: Mari

Super GRATTIS till ny titeln, ni var så stabila.

Måddan du imponerar på mej, att du iaf hade ombyteskläder med dig på jakten ifall du skulle få bada a`la dalarna ( tur vi alla var för trötta för o kasta dummies till dej )



Kramar Mari

2009-09-14 @ 19:59:42
Postat av: Lena,Gubben & Spot

Bilden säger mer än 1000 ord,kan riktigt känna din & Kellys lycka :)

JätteGrattis till er nya fina titel,ni är underbara :)

Kram från oss

2009-09-14 @ 20:47:15
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Camilla och Offe m. familj

Hej,

Det var ett tag sedan både via nätet och in reality :-) Grattis till fina resultat!



Tack själv också för grattis, känns kul att man får bättre resultat på moment man lagt ner mycket td på. Känns alltid extra kul.

Ha det bra! // Kram Camilla

Ps. träffade en knippe klubbkompisar till dig i helgen. Trevliga kompisar du har! Tack för lånet :-)

2009-09-16 @ 22:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0