Länge sen...

Ojj nu var det länge sedan jag skrev här i bloggen. Mycket har hänt sen sist och jag har inte kommit mej för att skriva helt enkelt. Har haft fullt upp ;) Förra helgen var det labbeklubben Sörmlands jaktprov där jag startade Kelly på lördagen och var funkis på söndagen. Alltid lika trevligt att hjälpa till och det är ett härligt o glatt gäng funkisar:)) Så roligt att träffa er alla igen! Sedan till provstarten för vår del...kan väl bara konstatera att det inte var vår dag :0  Jag får ta på mej en del av det själv då jag tex skickade Kelly som en kratta på landdirigeringen så det blev alldeles för omständigt, plus att jag stressade upp mej i situationen. Hur klantig får man va? Att det redan innan strulat på de svåra dubbelmarkeringarna som vi fick börja med gjorde inte saken bättre. Kelly kände nog inte riktigt igen sin matte och blev olydig :( Det var ett svårt prov och Kelly jobbade ihop till ett 3:e pris. (Det blev inget 1:a pris i ekl) Tassa jobbade oxå ihop till ett 3:e pris. Ladda däremot skötte sej exemplariskt och tog sin andra öppenklass etta. Efter söndagens prov så visade det sej att hon även blev provets BÄSTA hund i alla klasser! Hon vann pris från Agria! JÄTTEGRATTIS Mari !! Det var ni värda!!



Så är det lite ändrade avelsplaner :))
Kelly kommer att paras i vår med den här duktiga hanen :)

INT FTCH Blackthorn Racer " Drake" ( på fotot en ung "Drake")


En något äldre Drake...

Drake in action!

Kommer det att bli riktiga racerungar tro?

Då kommer jag att spara en valp och det ser jag fram emot :))

"Alli"  Searover Kellys All-In kommer även hon att paras i vår/vinter och då med den härliga hanen "Scotty" Hillus Drake

Hillus Drake "Scotty"


Kommentarer
Postat av: Susy

WWWOOOOOWW!!!!! vilken SNYGG kille Drake är! Nästan lika fin som Kelly!



Kram Susy

2009-09-03 @ 17:40:12
Postat av: Lena,Gubben & Spot

Det blir nog racer-valpar :)spännande.

Ha de gott / Kram från oss

2009-09-05 @ 09:54:25
URL: http://www.vallgubben.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0