Händelserik tid o Alli har valpat

Mycket har hänt sedan jag skrev sist och det har varit en händelserik tid:) Det började i torsdags när Alli fick sina valpar. Det blev 6 stycken små underverk. 3 hanar +3 tikar och alla är svarta. Alli är duktig och sköter om sina små och pysslar om dom.

Sedan i lördags åkte jag och hejjade på Ulrika o Iva som ingick i det svenska laget på Nordiska Mästerskapet för golden. Provet gick som ett workingtest som bestod av 2 stationer där hela lagets hundar roterade och alla fick samma apporteringsuppgifter som bestod i 5 olika uppgifter. Ulrika o Iva skötte sej med den äran och det blev LAG GULD till Sverige! Stort Grattis! Det var roligt att se alla duktiga golden och det var nästan så jag blev sugen på en gyllenpäls igen;)


bilden har jag lånat från "Searovers hemsida"

Sist en liten rapport från Kellys valplåda.
Alla valparna växer och ökar fint i vikt. Det börjar synas lite ögonspringor så det dröjer inte förrän dom öppnar sina blå;) De gula valparna får mer o mer pigment och trampdynorna är nu svarta.
Jag behöver väl inte säga att alla valparna är helt underbara..både Kellys o Allis:))


Här somnar dom omgående när vi byter i bädden





Vilken stil;)




26/4


Kommentarer
Postat av: Mari

Grattis Yvonne till "barnbarnen" o inte en ända gul

hur man än vrider o vänder på dom, hmmm, tråkigt tycker Ladda



Kram Mari

2010-04-27 @ 20:16:36
Postat av: Fredrik

Ojoj, plågsamt och underbart på en gång att vänta på en valp... Undrar vilken som ska kallas Nässla och bo i Klockrike?



/Fredrik

2010-04-29 @ 20:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0