Snö snö snö

Snön ligger djup överallt så träningsinspitrationen har legat på minst sagt sparlåga. Idag trotsade jag ändå snön och packade ner några dummys i ryggsäcken och tog med på skogspromenaden. Lyckliga blev hundarna förståss ;-) Kastade några markeringar där snön inte var alltför djup och både Rhea o Kelly fixade det bra. Rhea har blivit duktig och sitter lugnt lös bakom mej när Kelly jobbar trots att jag dirigerar och visslar. Nu vet hon att det inte gäller henne. Duktig liten tös! Sedan var det hopp o lek varvat med fotgående till nästa stopp för lite träning igen. Lade ut en dummy satte Rhea ca 10 meter ifrån med ryggen mot dummyn och så kallade jag in för att sen blåsa stopp och skicka ut. Det här var första gången förut har jag skickat ut direkt och det var ett stort frågetcken i pannan på fröken  ;-) så  jag fick ta hjälp med rösten oxå för att hon skulle komma. Men inte en gång att hon försökte vända om själv o ta dummyn. Det tycker jag var duktigt.  Det som ligger henne lite i fatet är hennes lösa grepp och dummyn dinglar lite hit o dit just innan hon ska lämna av.. men vi jobbar på det. Hon är så rolig att träna :-) Cosy får springa lös nu i snön men det bir ingen träning för hennes del än..med risk att hon tar i för hårt. Hon får nöja sej att få bära boll och leka lite för sej själv och hon är lycklig för det lilla ;-) Imorgon är det träning på Redog och water treadmill igen för hennes del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0