Lydnadsträning

Jaa äntligen trotsade vi snöovädret och gick ut och körde ett lydnadspass..Cosy o jag;) Var på en plogad parkering och tyvärr var det ganska så halt under snötäcket. Hade bara lugna belöningar med godis,haha men vad hjälper det när Cosy ändå lägger i högsta växeln ..som vanligt) Var lite rädd att hon skulle sträcka sej men jag tror det gick bra. Fria följet kändes ok förutom lite ojämn position här o var, så det måste vi träna mycket på. Gå runten gjorde hon bra med bra skiften (som jag kunde se) men transporterna behöver förbättras ;)..plus att hon gärna viker av själv efter konerna.Inkallningen skippade vi idag pga det hala underlaget. Rutan gick bra! Apportering med dirigering likaså med fina ingångar.Slät metallapportering gjorde hon bra med bra upptag och ingång. Vittringsapporteringen gick inte bra..här hade fröken för bråttom och tog fel först. avslutade sedan med två riktigt bra när hon hade sansat sej ;)Fjärrdirigeringen i det närmaste perfekt:) snabba skiften och kavr på samma ställe:) duktig duktig! Måste bara hitta nåt bättre ställe att träna på nästa gång...
Kelly fick inte träna idag. Hon har fullt upp med sitt löp och det markeras både högt och lågt på promenaderna. Har haft med lite bollar och kastat ut i djupsnön så dom får kämpa lite :) Tycker bägge två är jätteduktiga på att markera i djupsnön:) endast en boll försvann av alla som jag kastade och då var dom ändå på rätt ställe och letade men den måste ha trampats ner djupt under snön. Fast jag gick ut och försökte sparka upp runt i snön så var den borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0