Liten uppdatering

Längesedan jag skrev här så nu är det dax för en liten uppdatering ;)
Kelly har precis löpt färdigt så nu kör vi igång träningen igen. Under löpet har hon fått ta det lugnt och det har hon mått bra utav. Nu är hon fit for fight igen och pigg och glad :)

Cosy har haft besvär med ett framben med hälta så vi åker till Västerås  "Redog" en gång i veckan för rehabilitering. Hon svarar bra på behandlingen som består i att hon tränas på rullband i vatten "Water Treadmill" och är nu ohalt. Hon blir så lycklig när vi kommer dit och har så bråttom in för att få träna..min lilla tokstina. det är precis som hon förstår att hon blir hjälpt av det min kloka Cosy :)

Med Rhea är det full fart! En härlig valp som är ivrig att lära sej "allt" ;-) Hon har ett härligt lugn trots att hon har en del spring i benen och verkligen älskar att springa. Igår var det valpträning på Kolstugan och vi tränade inkallningar med lite olika störningar. Sedan skickade vi igenom gruppen som stod på en linje på ett linjetag till ett område. Så provade vi för första gången en dubbelmarkering där dom kastades först som två enkelmarkeringar för att sen läggas ihop till en dubbel. Här hade hon "lite" för bråttom på första enkelmarkeringarna och sprang för stort men sen gick det bra.Så avslutade vi träningen med ett sök med vilt.Tror det låg ca 8 vilt ute. Rhea fick hämta 4 stycken och hon söker fint med stort intresse och har spontana upptag (även om det går lite väl fort ibland)  De viltslag hon hämtade tror jag var ,trut,kråka,fasan o and om jag minns rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0