Fantastisk helg!

Det har varit en fantastiskt rolig helg :) I lördags var jag med Mari när hon startade på jaktprovet i Uppsala med  Ladda. Ladda var jätteduktig och fixade markeringar och dirigeringar galant:) tappade tyvärr lite i en mittenperiod av söket och blev lite ineffektiv, men kom sen igen. Så det räckte till ett 2:a pris. Bra jobbat! Idag startade hon igen i Garpenberg och nu gick det hela vägen och hon var jätteduktig och knep ett 1:a pris. Stort Grattis!
 Idag var vi inte med o hejade utan var på andjakt istället.
 En mycket trevlig jakt och hundarna skötte sej mycket bra :) Tyvärr hade dom ögonen fulla med frön när vi var klara . Jag har försökt skölja så mycket jag kan men Kelly blinkar lite ibland ändå...hoppas hon är bra imorgon. Rhea har varit med hela helgen både på jaktprov och jakten, även om hon mestadels låg i bilen på jakten. Men på rasterna var hon ute och skuttade runt lite och blev kliad på magen av skyttarna ;) Hon är så duktig och tar det hela med ro:)
Igår fick jag glada rapporter om duktiga Kellybarn :)
Först var det "Maya" Searover Kellys No Limit och Mirre som fixat sitt 3:e  och sista 1:a pris på tre starter och därmed blivit  Jaktchampion!! Bra jobbat!! Så nu är hon dubbelchampion som sin mor ;)
Sedan har "Kex" Searover Ace High och matte Ulrika tävlat appellspår där dom vann tävlingen på fina 304,75 poäng och blev uppflyttade! Stort Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0