Lite sökträning och blåbärsplockning

Idag har vi fint väder igen med sol och hög klar luft. Man känner verkligen att hösten är i antågande. Igår var det inte lika fint väder..:( det kom ca 40 mm regn och det åskade rejält på fm..men det är bra med regn ibland så det blir mer kantareller ;) Idag packade jag ryggsäcken med dummys och blåbärshink och gick ut härhemma i min skog.Började med att lägga sök med 8 dummys. Rhea fick börja och plocka in 4 stycken och sen fick Kelly ta resten.Tre stycken på sök och den sista som en dirigering..väldigt nyttigt för att gå igenom alla vittringar i söket, men det gick bra :-)..pluspoäng till mej som visste vilken dummy som var kvar ;-) Därefter fick Cosy göra ett litet närsök till hennes lycka. Så promenerade vi vidare och tog lite mellis...iallafall hundarna som glufsade i sej..jag plockade i min hink jag. Så fick Rhea göra ett linjetag, först ett utan störning och sedan med en störningsmarkering som hon fick hämta in efteråt. Så travade vi nöjda hemåt där jag gjorde en blåbärspaj som avnjöts till fikat.


Cosy o Rhea på stenen och Kelly äter blåbär i bakgrunden ;-)


Rhea på väg in från söket


Kelly på väg in från söket


Det är gott med blåbär


Mums


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0