Närsök o fotgående

Ja det är veckans träningsuppgifter för Rhea. Vi gick vår vanliga skogspromenad och det var riktigt skönt trots kylan, men det känns alltid varmare i skogen och när det inte blåser. Mitt på dagen var det nog inte såå många minusgrader heller. På våran runda gjorde vi tre olika stopp och tränade närsök med tennisbollar i snön. Lyckades smyga ut dom så hon inte såg ;-) Tanken var att jag även skulle träna lite stoppsignal efter vägen...men efter att jag lyckats vissla en gång och belönat så hade hon ögonen på mej hela tiden och bara väntade på signalen..haha så det får vi träna nån annan gång. Tycker hon var duktig på närsöket och letar fint o energiskt.Använder både rösten och visselpipan lite omväxlande. Kelly och Cosy fick oxå träna lite närsök och det gick bra men jag skulle önska lite mer tryck. Så på kvällsrundan så fick Rhea träna fotgående på parkeringen ca 5 minuter. Har bestämt att vi ska försöka träna det varje dag nu framöver. Sedan har jag börjat träna in höger tecken med Rhea med matskålen och la även en boll ute idag och satte henne o skickade höger ett par gånger. Så vi har börjat lite försiktigt iallafall ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0