WT debut i ökl

Igår bar det iväg till Hallstahammar tillsammans med Mari där FRK/Bergslagen ordnade WT för alla klasser. Det var ca 65 startande i alla klasser. En rolig tävling och kul att träffa alla goa retrieverkompisar. Det var en trevlig stämning som vanligt mellan domare,tävlande o övriga funktionärer och ett fint prisbord. Nu fick inte vi ta del av prisbordet ;-) men jag är mycket nöjd med Rheas insats! Fick en fingervisning var vi står i träningen så NU kör vi vidare!
 Vi startade på Ruta 4 där det började med en transport o fotgående ca 20 meter fram till startplatsen där kastades en dubbelmarkering på linje som kastades från ängen in i skogskanten. Rhea markerade bra och snabbt var bägge hemma. 19 poäng. (kan tänka mej att 1 poäng rök i fotgåendet när det blev lite hoppsa steg ibland)
Ruta 5 Även här började momentet med fotgående fram till startplatsen ca 10 meter. Sen en dirigering snett mot skogen åt höger. Rhea gick en bra linje. Ut-stopp-närsökssignal och dummyn var hemma...och det gick fort ;-) Poäng 19

Sen blev det ganska lång väntan då det var långa köer.Passade på att fika.

Ruta 3
Började med fotgående efter skytten ca 10 meter till startplats. Där stannade man och skytten fortsatte fram ytterligare en bit. Så kastades en dubbelmarkering där den ena hamnade i skogskanten i sly och den andra längre in, ganska nära varann. Här fick Rhea lite problem och ringade en stund innan hon kom in med en dummy. Jag var dock osäker på vilken hon tagit. Skickade igen och hon letade men utan att hitta innan tiden gått ut. Så här i efterhand skulle jag kanske hjälpt henne och dirigerat men eftersom jag var osäker själv vilken som var kvar så var jag tyst. Nu fick vi träna på inkallning istället och hon kom direkt vilket är bra att veta ;-) Poäng 8
Ruta 2
Riktat närsök. Fotgående fram till startplats ca 20 meter. Sen dirigera ca 20 meter fram och kommendera hunden att söka av en "ruta" runt en stor sten. Två dummys skulle in. Rhea bra,tog signal o letade fint.Grävde fram dummy nr 2 och kom in med den och en granruska i munnen ;) Poäng 19

Avslutade med Ruta 1 Dirigering. Började med fotgående igen ca 20 meter fram till startplats. Skickade Rhea på ut, la till ett ut halvvägs där jag tyckte hon började tveka, full fart vidare..greppade snabbt en dummy o full fart in! Glad var jag ända tills domaren sa Åhh va synd att hon bytte!! Det måste gått otroligt snabbt för jag såg det INTE fast jag tittade på henne hela tiden....så var det med det 0 poäng ett faktum

Slutsumman blev ändå 65 poäng vilket jag är jättenöjd med!
Nu ska här tränas o utmana henne för att se om hon byter dummy...det har hon inte haft en ansats till tidigare.
Grattis till Trolla o Calle som gjorde en fin WT debut! och till Ladda i ekl!

Tack FRK/Bergslagen för en trevlig dag!

Det är jobbigt att starta på WT ;)


Calle med kompisar


Ladda, Trolla o Rhea



Trolla på väg in med markering ruta 4



Trolla o Mari på väg till dirigeringsrutan ruta 5

Hela resultatlistan finns på FRK/Bergslagens hemsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0