Vittringsapportering

På skogspromenaderna har jag nu under vintern börjat med träningen på vittringsapportering. Jag har gjort så att jag plockat upp en skogspinne som jag håller i en stund medan vi fortsätter promenaden, för att sen lägga ut den bland en massa liknande pinnar som jag sparkar omkring lite. Rhea har fattat galoppen och letar fint och greppar rätt pinne och kommer in. Lite tugg är det nu ,men det bryr jag mej inte om i dagsläget. Det kommer att avta när hon blir säkrare på momentet. Nästa steg blir nu att ta med "riktiga" sågade vittringspinnar ut för att lägga på ett par platser i skogen, men fortfarande blir det en skogspinne med min doft som är den rätta.Allt för att ta bort synintrycket från de sågade apporterna. Fortsättning följer hur det fungerar....  :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0