Träning träning o åter träning ;-)

Ja jisses vad vi ligger i hårdträning nu..kanske inte i mängdträning med nåt gör vi varje dag. För det är ju bara såå roligt! Så då kan vi inte skylla på det om det inte går bra på kommande WT o ev B-prov som vi anmält till.
Idag var meningen att jag bara skulle lägga sök..men men i slutänden hade vi tränat det mesta. Började att lägga ut några tennisbollar i ett område på andra sidan hagen.gick sen runt och in i hästhagen och la ett sök med blandade "smådjur" o kaninbollar som jag stoppat undan litegrann och lagt lite klurigt mellan stenar o stockar och under gräset, i  o utanför skogsdungen.Kastade ut 2 tennisbollar till en dirigering från sökområdet. Tänkte att lilla fröken skulle få använda näsan ordentligt och inte bara benen ;-) Det gick bra och hon jobbade fint och tog för sej av marken..hmm även en tennisboll från dirigeringen kom in men det kunde ju inte hon veta.Dock jobbar hon gärna utifrån och in så den närmsta var kvar till sist men den kom in den med. Hade lagt ut 7 st och efter att 5 plus dirigeringen kommit in skickade jag på linjetag till dirigeringen på andra sidan hagen. Gick ok men inte spikrakt. Sen fick hon hämta en till på söket. Duktig Rhea. Så förflyttade jag mej med Kelly och dirigerade henne till tennisbollen snett bakom sökområdet, och därefter fick hon söka efter den sista lilla råttan. Hon fick jobba en bra stund innan hon lyckades hitta den så det blev kanonbra. Så varvade jag med lite dirigeringar eller linjetag och markeringar med dummyboll..blir ju inga långa avstånd när jag kastar själv men försökte kasta lite klurigt istället. Avslutade med lite repetition av klockan höger o vänster med både Rhea o Kelly. Cosy var riktigt busig idag och var hopplös och snodde kaninbollar o sina älskade pipråttor..Haha gullehunden hoppade o skuttade för sej själv..



Tre förvänsfulla :)



Dagens sökobjekt ;-)



Rhea på väg in med en råtta från söket



Cosy nöjd o glad med kaninboll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0