Retriever Challenge 2015

I helgen var det så dags för RC i Ransäter. Lämnade Kelly och Busy på Kolstugan på fredagen och sen åkte jag o Rhea med Anki. Hyrde en stuga på Ransäters Hembygdsgård tillsammans med Lena, Anki o Yvonne. Firade på fredagkvällen med räkor och bubbel mm. En bra start på helgen. Kul också att det var uppträdande av Packmopeds turnen med Caroline af Ugglas, Ebbot mm på fredagskvällen.
 
 
 
På lördagens tävling fick vi ihop  19,15,20, 19,20 = 93 poäng och låg på en fin 5:e plats efter första dagen. Rhea fick mycket beröm av Danny Fraser på ruta 5 för sin vattendirigering. Duktiga lilla hund!
 
Lena på G på ruta 3.. ingen lätt mark
Anki o Sweet på ruta 1
 
Sweet
Anki , Yvonne o Lena i väntan på lördagens middag
På söndagen sen  fick Rhea  18,20,13,18,13 = 82 poäng hade ett par sämre rutor och tappade poäng där. En del får jag ta på mej som handler.. hm Sammanlagt båda dagarna fick vi ihop 175 poäng och slutade på en 8:onde plats vilket jag är mer än nöjd med. Rhea kämpar och gör sitt bästa.
 
Domarna tackas av
Prispallen i NKL Segrare på fantastiska 198 p Annica Bergelin och Lee
 
Prispallen i ÖKL
 
Har ingen bild från EKL prispall men länk nedan till resultat o bilder
 
 
 
Slutligen ett stort TACK till SSRK/Värmland för en underbar helg! En härlig stämning rakt igenom både på tävlingen och runt omkring. En helg jag sent ska glömma helt enkelt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0