WT Four Friends Trial och veckan som gick med Busyträning mm

Söndagen den 14 juni startade Rhea på Four Friends WT i Lånsta mellan Västerås o Sala. Lite trist väder på morgonen med lätt regn men snart blev det uppehåll. En trevlig tävling med en härlig stämning. Kul var att man gick i par och körde rutorna i ett sträck. Är jättenöjd med Rheas prestation och speciellt markeringarna som hon hade full koll på. Härligt! Sen slarva jag lite på en dirigeringsruta och det tar jag på mej helt själv.  Rhea kom slutligen på en 4:e plats på 91 poäng.( 19,18,16,19,19)
 
Sen på måndagen hade vi en liten valpträff. Vi tränade kontaktövningar och fotgående, inkallning, lite närsök och sen en markering med dummy. Så kul att träffas och alla var så duktiga! på fredag är dom 6 månader.
 
Gunilla o Barry,Anita o Bunny, jag o Busy, Nathalie o Bolt o Anna-Karin o Bettis
Barry,Bunny,Busy,Bolt o Bettis
Bolt o Bettis
Bunny o Busy
Så har Busy simmat för första gången och hämtat boll och dummy på vatten
 
Apporterar bollen
Busy busar efter badet
men jag kan sitta fint och vänta på min tur..
Idag har vi gått promenad i Kjula och passat på att träna stadga o inkallning...det var svårt tyckte Busy.. särskilt när bästa buskompisen Rhea kommer susandes bakifrån.. men sen förstod hon att  hon skulle vänta på sin tur.
 

Här sitter vi och väntar..
Kelly får börja som satt längst bak.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0